گرم کردن قبل از بازی یکی از مهمترین مراحل آماده سازی برای بازی است . در گرم کردن عواملی همچون دمای هوا و زمان از مهمترین عوامل نوع گرم کردن قبل از بازی است.

کد خبر: ۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی ورزش لرستان در برنامه های این چنینی گرم کردن ، هدف بر آن است تا حرکتهای عمده فوتبال و تکنیکهای پایه مانند حفظ توپ لحاظ شود .

برنامه گرم کردن قبل از بازی سمپدوریا در یکی از بازیهای دوستانه

برنامه گرم کردن قبل از بازی سمپدوریا در یکی از بازیهای دوستانه

گرم کردن قبل از بازی یکی از مهمترین مراحل آماده سازی برای بازی است . در گرم کردن عواملی همچون دمای هوا و زمان از مهمترین عوامل نوع گرم کردن قبل از بازی است .
در برنامه های این چنینی گرم کردن ، هدف بر آن است تا حرکتهای عمده فوتبال و تکنیکهای پایه مانند حفظ توپ لحاظ شود .
در این مطلب یک نمونه از برنامه گرم کردن که مربوط به تیم فوتبال سمپدوریا ایتالیا در یکی از بازیهای دوستانه پیش فصل انجام شده است را  نمایش میدهیم .
گرم کردن – بخش ۱

مرور تکنیکهای پایه

بازیکنانی که در ترکیب سمپدوریا حضور دارند ، ۲۵ دقیقه قبل از شروع بازی شروع به فرآبند گرم کردن میکنند . بازیکنان به صورت گره های دو نفره تکنیکهای پایه را با شدت کم انجام میدهند .
این بخش از گرم کردن ۵ دقیقه طول میکشد .
گلرها نیز همراه با مربی خود ۱۵ دقیقه قبل از بازی شروع به گرم کردن میکنند .

گرم کردن – بخش ۲

کشش

بخش دوم گرم کردن سمپدوریا ، مرحله کشش است .
آنها توسط مربی ، کششهای پویا و استاتیک را برای کشش عضلات اصلی انجام میدهند . کشش داخلی ران و کشاله ران ، چهار سر ران ، همسترینگ و ساق پا .
این بخش ۷ دقیقه زمان میبرد .

گرم کردن – بخش ۳
کشش پویا

کشش پویا

گرم کردن – بخش ۴

کششهای ایستا

کششهای ایستا

گرم کردن – بخش ۵
کششهای پویا

کششهای پویا

گرم کردن – بخش ۶

کششهای ایستا

کششهای ایستا

گرم کردن – بخش ۷

کشش های ایستا
پس از آخرین کشش ، بازیکنان به انجام برخی حرکات پویا طی چند ثانیه میپردازند . ( گرم کردن مچ و زانو )

گرم کردن – بخش ۹
حرکات ریتمیک

حرکات عمده ( ریتمیک ) ورزشی با شدت متوسط انجام میشود .
این بخش ۲ دقیقه زمان میبرد .

گرم کردن – بخش ۱۰

حرکات ریتمیک با شدت متوسط

حرکات عمومی ورزشی ( ریتمیک ) با شدت متوسط انجام شده است .

گرم کردن – بخش ۱۱
حرکات ریتمیک

بازیکنان به انجام حرکات پویا بخشهای ۳ و ۴ میپردازند و پس از رسیدن به اولین کنز باشدت بالا به سمت کنز بعدی حرکت میکنند .

گرم کردن – بخش ۱۲
حفظ توپ هندبالی

هندبال به صورت ۵ در برابر ۵ در منطقه ۲۰ در ۱۸ متر ( هدف حفظ توپ )
مدت زمان این بخش ۱ دقیقه میباشد .

گرم کردن – بخش ۱۳

حفظ توپ 5 در برابر 5

حفظ توپ ۵ در برابر ۵ در همان ابعاد زمین هندبال .
هر زمان توپ به بیرون رفت توسط مربی توپ جدید جایگزین میشود . پس از ۱ دقیقه فعالیت حفظ توپ یک زمان استراحت یک دقیقه لحاظ میشود و پس از آن یک دقیقه دیگر به حفظ توپ میپردازند .
مدت زمان : ۲ وقت یک دقیقه ای

مصرف مایعات و آماده شدن برای بازی

منبع: پرس 90

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا:
پربحث ترین
انتقادات و پیشنهادات
نتایج زنده