احساس می کنید در طول ماه رمضان، برخلاف انتظارتان، اضافه وزن پیدا کرده اید و تناسب اندام خود را از دست داده اید؟ حتماً ورزش کردن و حرکات ورزشی را هم کنار گذاشته اید چون در طول روز تشنه و گرسنه اید و انرژی کافی ندارید. شب ها هم بعد از افطار احساس سنگینی می کنید و نگرانید که با ورزش کردن، دچار کم آبی بدن شوید.

کد خبر: ۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی ورزش لرستان،

کاملاً طبیعی است که به علّت خواب ناکافی، پرخوری، استفاده از مواد کربوهیدرات دار و چرب بیشتر در ماه رمضان دچار اضافه وزن و به هم ریختن تناسب اندام تان شوید.
برای تناسب اندام، کاهش وزن، جلوگیری از کاهش مفرط انرژی و پیشگیری از کم آبی و خشکی بدن، ورزش ها و حرکاتی ورزشی هوازی بهترین راه برای پرورش اندام شما هستند:

•    پیاده روی

ورزش های مناسب ماه رمضان

ورزش های مناسب ماه رمضان

پیاده روی راحت ترین و بی دردسرترین ورزشی است که می توانید برای پرورش اندام تان انتخاب کنید. پیاده روی که بهتر است برای جلوگیری از کم آبی بدن، به صورت دویدن درنیاید، باید هفته ای ۴ بار و هر بار به مدت نیم ساعت در ماه رمضان انجام شود.
پیاده روی علاوه بر تقویت عضلات پا، باعث کاهش وزن افراد و افزایش متابولیسم بدن می شود. شما با پیاده روی منظم، در معرض خطر ابتلا به سرطان، سکته، دیابت، کلسترول بالا و پوکی استخوان قرار نمی گیرید.
علاوه بر این، با پیاده روی، در بدن شما آندروفین بیشتری ترشح می شود و بی حالی و افسردگی ناشی از روزه داری برطرف می گردد و شما روحیه ای شادتر خواهید داشت.
طبق پژوهش ها، کسانی که به طور منظم پیاده روی می کنند، انعطاف، مقاومت و سرعت بیشتری دارند. امّا فراموش نکنید که پیاده روی می تواند باعث گرسنگی شما و باز شدن اشتهایتان بشود؛ بنابراین در مصرف غذاها بعد از پیاده روی دقت کنید.

•    شنا  

ورزش های مناسب ماه رمضان

ورزش های مناسب ماه رمض

شنا، یکی از بهترین ورزش های تناسب اندام و در عین حال یکی از کم ضررترین ورزش ها برای بدن است. اگر راه رفتن و دویدن خسته تان می کند، یا در طول روزه داری احساس تشنگی بیشتری می کنید، انتخاب مناسب تر شنا کردن است.
۱۰۰ متر شنا کردن معادل ۴۰۰ متر دویدن، کالری می سوزاند. به طور کلّی بدن هر فرد، متناسب با شکل شنایی که انتخاب می کند، در هر ساعت حدود ۳۵۰ -۵۰۰ کالری می سوزاند. نفس گیری صحیح موقع شناکردن به کاهش وزن شما کمک می کند.
به یاد داشته باشید که شنا کردن با سرعت کم و در مسافت زیاد، باعث لاغری و کاهش وزن شما می شود امّا شنا کردن با سرعت زیاد در مسافت کم، شما را چاق تر می کند. بنابراین صبور باشید و برای پرورش عضلات و اندام خود وقت بگذارید.
شنا کردن علاوه بر کاهش وزن، باعث تناسب اندام، تقویت و هماهنگی بیشتر عضلات به ویژه عضلات شکم و پشت و انعطاف پذیری مفاصل می شود. گذشته از این ها، با تحریک گردش خون، بی حالی و افسردگی ناشی از روزه داری و یا پرخوری را از بین می برد.
توصیه می شود هفته ای سه بار و هر بار حدود نیم ساعت تا یک ساعت شنا کنید. البته اگر مدت هاست ورزش را کنار گذاشته اید، زمان مناسب برای شناکردن، متناسب با استقامت قلب و تنفس شما تعیین می شود. هم چنین افراد بالای بیست سال بیش از دیگر گروه ها نیاز به عضله سازی دارند.
شما در طول روزه داری مجاز به فروبردن سر در آب نیستید، امّا می توانید شب ها به استخر بروید و اندام تان را لاغرکنید. توصیه ی ما این است که موقع افطار،  غذاهای سنگین نخورید و حداقل نیم ساعت قبل از شنا کردن، گرسنه بمانید.

منبع: باغ دارو

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا:
پربحث ترین
انتقادات و پیشنهادات
نتایج زنده