اگر در تعطیلات عید نتوانسته‌اید دست از پرخوري‌ برداريد و طعم شیرینی‌ها را در تمام مهمانی‌ها چشیده‌اید، نتیجه این کار چاقی شکمی و تا مدت‌ها عذاب‌وجدان خواهد بود، به این دلیل که چرا جلوی شکم‌تان را نگرفته‌اید. بنابراين بهتر است به فكر رژيم غذايي درست و البته فعاليت بدني مناسب باشيد.

کد خبر: ۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی ورزش لرستان، در این مطلب 10 حركت ورزشی برای سوزاندن چربی های شکم را به شما آموزش مي‌دهيم كه به راحتي با انجام 15 دقيقه‌اي آنها مي‌توانيد تناسب اندام و متعاقب آن خداحافظي با شكم مبارك را در دستور كار قرار دهيد. مطمئن باشيد پشيمان نمي‌شويد.

 

 


حرکات ورزشی مخصوص شکم, تمرینات ورزشی مخصوص شکم, آب کردن چربی پهلو

با ورزش و فعالیت بدنی شکمی صاف داشته باشید

اگر در تعطیلات عید نتوانسته‌اید دست از پرخوري‌ برداريد و طعم شیرینی‌ها را در تمام مهمانی‌ها چشیده‌اید، نتیجه این کار چاقی شکمی و تا مدت‌ها عذاب‌وجدان خواهد بود، به این دلیل که چرا جلوی شکم‌تان را نگرفته‌اید. بنابراين بهتر است به فكر رژيم غذايي درست و البته فعاليت بدني مناسب باشيد.

در این مطلب 10 حركت ورزشی برای سوزاندن چربی های شکم را به شما آموزش مي‌دهيم كه به راحتي با انجام 15 دقيقه‌اي آنها مي‌توانيد تناسب اندام و متعاقب آن خداحافظي با شكم مبارك را در دستور كار قرار دهيد. مطمئن باشيد پشيمان نمي‌شويد.

-- دراز و نشست برويد

 

تمرینات ورزشی مخصوص شکم,حرکات مخصوص شکم,آب کردن چربی پهلو

دراز و نشست از ورزش های کاربردی برای سوزاندن چربی های شکم است‎

اگر مي‌خواهيد چربی های شکم را آب کنید و شكم نداشته باشيد يكي از ورزش‌هاي كلاسيك اما كاربردي كه مي‌توانيد انجام دهيد، حركت دراز و نشست است. در اين ورزش همه نواحي شكم  درگير مي‌شوند.

به پشت بخوابيد و پاهاي‌تان را خم كنيد طوري كه كف پاهاي‌تان صاف روي زمين باشد و دست‌ها هم كنار گوش‌ها قرار بگيرد. وقتي در اين حالت مستقر شديد به بالا بياييد تا شانه‌هاي‌تان از زمين بلند شود.  براي اين كار بايد عضلات زير ديافراگم را منقبض كنيد. تا هر جا كه توانستيد بالا بياييد و بعد دوباره بخوابيد و حركت را بار ديگر انجام دهيد. تعداد انجام اين حركت ورزشی كاملا بستگي به ميزان آمادگي شما دارد. بهتر است ابتدا با حركات بسيار كم شروع كنيد. يادتان باشد اگر با گردن بلند شويد، به عضلات اين ناحيه فشار زيادي وارد مي‌كنيد؛ طوري كه ممكن است دچار آسيب شوند.


-- به صندلي تكيه دهيد

 

تمرینات ورزشی مخصوص شکم,شکم 6 تکه,آب کردن چربی پهلو

حركت صندلي عضلات زیر شکم را درگیر و تقویت می کند

یکی دیگر از حرکت های ورزشی مفید برای داشتن شکمی صاف حرکت صندلی است. حركت صندلي ازجمله تمرين‌هاي ورشی است كه بيشتر عضلات زير شكم را درگير و تقويت مي‌كند.

براي انجام درست اين حركت بايد به پشت دراز بكشيد و پاهاي‌تان را در وضعيت 90 درجه و نشسته روي صندلي قرار دهيد. دست‌ها كنار بدن قرار گرفته و انگشتان پا هم بايد كشيده باشند. با انجام دم، سرتان را از تشك جدا كنيد و بالا بياوريد و به سمت شكم‌تان بكشيد. دست‌هاي‌تان را هم از روي تشك‌برداريد و با يك فشار كف دست به زمين حداقل پنج‌بار اين حركت را انجام دهيد. حواس‌تان باشد كه حين انجام حركات بدن‌تان بايد همچنان بالا نگه‌ داشته شود. بعد از اين پنج‌حركت بازدم انجام دهيد. اگر بدن‌تان آمادگي لازم را دارد دست كم 100 بار اين حركات را تكرار كنيد.

-- با يك پا بچرخيد

 

تمرینات ورزشی مخصوص شکم,شکم 6 تکه,آب کردن چربی پهلو

حرکت چرخشی پا ،ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های شکم

براي داشتن شکمی صاف و سوزاندن چربي‌هاي آن چه چيزي بهتر از حركت چرخش يك پايي.

براي اين كار بايد به پشت بخوابيد و ستون مهره‌هاي‌تان زمين را لمس كند. حالا يك پاي‌تان را خم كنيد طوري كه حالت 90 درجه پيدا كند و ديگري را صاف و مستقيم به سمت بالا نگه داريد. كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك دم انجام دهيد و پاي صاف را در جهت حركت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد. وقتي يك دور كامل چرخش را انجام داديد، مي‌توانيد بازدم كنيد. حالا در مرحله بعد بايد این حركت ورزشی را خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت انجام دهيد. به اين ترتيب يك حركت كامل را انجام داده‌ايد. بهتر است براي هر پا دست‌كم 10 بار اين حركت را  تکرار کنید.

-- با چرخش پهلوها را آب كنيد

 

ورزش,سوزاندن چربی پهلوها,شکم صاف

چرخش پهلوها حرکتی مناسب یرای برای سوزاندن چربی های پهلو

اگر غیر از شكم، پهلوها هم اذيت‌تان مي‌كند، بايد آنها را هم ورزش دهيد تا چربي‌ها آب شوند. روي زمين بنشينيد و پاي چپ‌تان را خم كنيد و پاي راست‌تان را در حالی خم است درسمت بيرون پاي چپ قرار دهيد. دست راست‌تان را پشت‌تان بگذاريد تا بتوانيد از بدن‌تان حفاظت كنيد. حالا وقتي مي‌خواهيد دم انجام دهيد بازوي چپ را به سمت سرتان ببريد. با بازدم دست چپ را در سمت بيروني زانوي راست قرار دهيد. كم‌كم سعي كنيد طوري بچرخيد كه شانه راست‌تان را ببينيد. بعد  عمل دم را انجام دهيد، تا ستون مهره‌ها بالا بيايد و با بازدم چرخش را بيشتر كنيد. در آخرين بازدمي كه انجام مي‌دهيد چرخش را رها كنيد و پاها را جا‌به‌جا كرده و این حركت ورزشی را تكرار كنيد.

-- دوچرخه بزنيد

 

ورزش مخصوص شکم,شکم صاف,سوزاندن چربی پهلوها

حرکت دوچرخه به درگیر شدن عضلات شکم کمک می کند

 

 يكي از حركات ورزشی كه به درگير شدن عضلات شكم كمك شاياني مي‌كند، حركت دوچرخه است.

براي انجام این حرکت ورزشی بايد به رو بخوابيد و پاها را دراز كنيد. دست‌هاي‌تان را پشت سر گذاشته و بازوها را هم رو به بيرون قرار دهيد. زانوي راست را به طرف قفسه سينه جمع كنيد و شانه چپ را سمت زمين ببريد. بايد تلاش كنيد بازوي چپ، زانوي راست را لمس كند. حالا به مركز برگرديد و شانه چپ را بكشيد تا بازوي راست زانوي چپ را لمس كند. وقتي اين كار را هم انجام داديد، مي‌توانید حركت را تكرار كنيد. اگر انجام اين حركت براي‌تان سخت بود، مي‌توانيد هر دو زانو را به طرف قفسه سينه جمع كنيد و دست‌هاي‌تان را دور ساق پا حلقه كنيد.

-- ربات شويد

 

سوزاندن چربی شکم,زیبایی اندام,شکم صاف یکی از  حرکات ورزشی موثر در سوزاندن چربی شکم

به پشت دراز بكشيد و پاهاي‌تان را كنار هم جفت كنيد و بازوهاي‌تان را صاف به سمت سقف نگه داريد طوري كه به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله  داشته باشند. شروع به بلند شدن از تشك از ناحيه سر كنيد و به آرامي مهره‌هاي كمرتان را يكي‌يكي از تشك جدا كنيد. طوري بلند شويد كه مهره‌ها كامل جدا شوند و بازوها نوك انگشتان پاي‌تان را لمس كنند و موازي زمين قرار بگيرند. وقتي مي‌خواهيد دراز بكشيد، دم انجام دهيد و بعد بازدم و كم‌كم مهره‌هاي كمر را در جهت عكس به تشك نزديك كنيد. اين كار را آرام و مهره به مهره انجام دهيد تا سر روي تشك قرار بگيرد. اگر مبتدي هستيد، مي‌تواند پنج تا هشت بار اين حركت را انجام دهيد.

-- حركت مورب انجام دهيد

 

آب کردن چربی پهلو,ورزش مخصوص شکم,شکم 6 تکه

اين ورزش براي پهلوهاي‌تان بسيار مناسب است‎

اين ورزش براي پهلوهاي‌تان بسيار مناسب است و مي‌توانيد براي آب كردن آنها از اين حركت كمك بگيريد.

برای انجام این حرکت ورزشی ، پاها را به عرض شانه‌ها باز كنيد و بايستيد. يك دم انجام دهيد و دست‌هاي‌تان را بالاي سرتان قرار دهيد. حالا بازدم انجام دهيد و حين آن زانوهاي‌تان را خم كنيد. پشت و باسن‌تان را رو به عقب بكشيد. كف دست‌هاي‌تان را مانند تعظيم ژاپني‌ها به هم بچسبانيد و خودتان را به سمت راست و پايين بچرخانيد. براي اينكه حركت را درست و اصولي انجام دهيد، بايد بازوي چپ‌تان نزديك زانوي راست‌تان باشد. حواس‌تان باشد كه وقتي پشت و باسن‌تان را به عقب مي‌دهيد، وزن بدن را روي آنها نيندازيد. در اينجا وزن بايد روي كف پا باشد.

 -- كوهنوردي كنيد

 

تناسب اندام,سوزاندن چربی پهلوها,شکم صاف

يكي از حركات ورزشی كه كل عضلات شكم را درگير مي‌كند، حركت كوهنوردي است

يكي از حركاتي كه كل عضلات شكم را درگير مي‌كند، حركت كوهنوردي است. در اين حالت بايد در وضعيت فشار به بالا قرار داشته باشيد؛ به اين معنا كه دست‌هاي‌تان را روي زمين بگذاريد طوري كه زير شانه‌هاي‌تان قرار داشته باشد. پاهاي‌تان را دراز كنيد؛ به گونه‌اي كه بدن‌تان روي يك خط صاف و مستقيم قرار داشته باشد. پشت‌تان را همچنان صاف نگه داريد و زانوي چپ‌تان را به سمت قفسه سينه‌تان خم كنيد. خيلي سريع حركت را عوض كنيد تا دوباره حركت را شروع كنيد. اما اين بار حركت را با پاي راست انجام دهيد. این حرکت را 15 بار تکرار کنید.

-- نرده‌اي عمل كنيد

 

سوزاندن چربی پهلوها,تناسب اندام,شکم صاف

حرکت ورزشی مفید برای داشتن شکمی صاف

اين حركت يك نوع دراز و نشست است اما فقط بخش دوم آن یعنی نشست انجام مي‌شود. ابتدا بايد به رو بخوابيد. آرنج‌ها را زير شانه‌ها قرار دهيد. در حالتي كه دست‌ها از آرنج به پايين روي زمين است قرار بگيريد. زانوها را خم كنيد. حالا باسن و كمرتان را بلند كنيد و از سر تا زانوها را در يك خط راست و مستقيم قرار دهيد. كافي است حدود 10 ثانيه در اين حالت بمانيد. يادتان نرود كه در هر ثانيه نفس بكشيد. اگر آمادگي داشتيد و بدن‌تان آماده بود مي‌توانيد اين حركت را براي بار دوم هم انجام دهيد. اگر انجام اين حركت براي‌تان سخت است بهترين راه آن است كه همين فرم حركت را روي ديوار انجام دهيد تا فشار نيايد.

 

-- با پيچ و تاب بنشينيد

 

آب کردن چربی شکم,زیبایی اندام,شکم صاف

یکی از تمرینات مفید برای سوزاندن چربی های پهلو و شکم

برای انجام این حرکت ورزشی، روي زمين بنشينيد و حوله را محكم بين دست‌هاي‌تان بگيريد. بازوهاي‌تان صاف و به عرض شانه‌ها باز باشد. به عقب برويد و پاهاي‌تان را تا جايي كه تعادل داريد از زمين بلند كنيد. زانوهاي‌تان را خم كنيد و عضلات شكم‌تان را همچنان منقبض نگه داريد. سمت راست حوله را به سمت زمين بچرخانيد و در همين حال شانه‌ها و نيمه‌ بدن‌تان را هم به همان سمت متمايل كنيد. كمي مكث كنيد و دوباره به حالت اول برگرديد و بعد اين حركت را براي طرف چپ تكرار كنيد. اگر بدتان آمادگي ندارد بهتر است بيشتر از 10 حركت انجام ندهيد.
منبع :

مجله سیب سبز

مطالب مرتبط:
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 2
یاراحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
1
از انتشار مطالب آموزشی متشکرم. چطور می توانیم مقالات ورزشی را به شما برای انتشار ارسال کنیم؟
پاسخ ها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
از طریق آدرس اینترنتی : lorestanvarzeshi.ir@gmail.com fazelimilad21@gmail.com fazelimiad21@yahoo.com


نام:
ایمیل:
* نظر شمـا:
پربحث ترین
انتقادات و پیشنهادات
نتایج زنده